Дебатна секција

PRETRAGA
Поделите ову страну:

Београдски модел уједињених нација – БИМУН

Дебатна секција Земунске гимназије послала је свог представника на овогодишњи БИМУН. Данило Младеновић, као представник наше секције, на овом самиту могао је да се упозна са начином рада Уједињених нација. БИМУН је Београдски интернационални модел Уједињених нација кога организује Удружење Уједињених нација у Србији. БИМУН представља симулацију рада у Уједињеним нацијама, кроз рад у разним органима Уједињених нација. БИМУН је трајао од 28-31. марта 2018 године. Наш представник учествовао је у дебати под називом „Решавање проблема кризе у Кашмиру“. Дебате су се одржавале у Народној Скупштин и Палати Србија. Кроз учешће на овом самиту наш представник могао је да научи како правилно дебатовати на енглеском језику, користити правила процедуре и водити дебату о кризи

у реалном времену која утиче на ток саме дебате, као и како правилно написати резолуцију која решава неку кризу. Своја знања поделиће са члановима дебатне секције и на тај начин унапредити квалитет дебате у Земунској гимназији. Надамо се да ће следеће године више ученика наше школе посетити самит.

Данило Младеновић


Дебатна секција на светском првенству у дебати!

У суботу 11. 2. 2018. на Правном факултету одржане су квалификације за средњошколски тим који ће Србију, по први пут, представљати на светском средњошколском првенству у дебати. Ово такмичење ће се одржати од 17.7 - 27.7.2018. у Хрватској и Словенији и дебатује се на енглеском језику у World Schools формату.

Дебатну секцију Земунске гимназије су на овом турниру представљали Маринковић Алекса (IV10) и Младеновић Данило (IV8). Турнир је садржао четири рунде, где је након сваке рунде одређени број такмичара завршавао учешће. Судије су биле представници ,,Отворене комуникације“, најважније дебатне организације у Србији. Дебате су се одржавале у британском парламентарном формату, који је познат такмичарима, а теме су постајале све теже сходно току турнира.

Мерила на основу којих су учесници оцењивани су:

1. Стратегија говора

2. Квалитет анализе

3. Употреба енглеског језика

4. Сналажење у задатој позицији, са одређеним колегом

Представници дебатне секције су успели да прођу све 4 дебатне рунде, након којих је Маринковић Алекса изборио место у петочланом тиму за светско првенство, а Младеновић Данило је одређен за замену и учествоваће у припреми за такмичење која ће се одржавати 2 пута недељно на Правном факултету.


Децембарац

Дебатна секција Земунске гимназије је 16.12.2017.год узела је учешће на почетничком турниру Правног факултета, у организацији Отворене комуникације ,,Децамбарцу. Децембарац је турнир на који могу учествовати тимови којима је то први пут да учествују на дебатном турниру. На овом турниру дебатна секција је делегирала 4 екипе са по два члана, који су на изванредан начин репрезентовали Земунску гимназију и показали да дебата у Земунској гимазији наставља да се успешно развија. Најбољи успех показао је тим у коме су били Т. К. и А. Ф. из одељења I4.

Алекса Маринковић


Дебатна секција на ,,Данима београдске дебате“

Дани београдске дебате окупилу су велики број тимова из разних београских школа са циљем промовисања вештине дебатовања. Након стручних предавања која су одржана 8. и 9. децембра, ученици треће и четврте године имали су могућност да опробају своје знање и умеће на такмичењу, које се одржало 16. децембра у просторијама Факултета за безбедност и дипломатију.

Дебатну секцију Земунске гимназије на овом такмичењу представљало је 10 ученика (5 тимова): А. Ђ. (IV9) и Н. Б. (IV6), С.Т. Р. (IV4) и М. Н. (IV4), П. С. (IV10) и К. О. (IV3), Д. М. (IV8) и А. М. (IV10), Т.М. (IV5) и А. Ђ.(IV5), уз које је била професорка филозофије Марије Аранђеловић

Дебата се одржавала по британском парламентарном систему, где су говори трајали 5 минута, а судије биле професори Факултета за безбедност и дипломатију. Прва дебата била је на тему: ,,Овај дом сматра да је право на рад људско право”. Ученици наше школе износили су веома квалитетне и релевантне аргументе, па нас је чак четири тима представљало у четвртфиналу такмичења. У новој дебати на тему: ,,Овај дом би учинио предизборна обећања законски обавезујућим“, победу је однео тим састављен од Данила Младеновића и Алексе Маринковића и они су нас представљали у полуфиналној дебати.

Сходно важности момента, организатори су дали веома тешку тему у полуфиналу за наше представнике који су били прва опозиција: ,,Овај дом подржава нуклеарни програм Северне Кореје“. Иако су оба ученика Земунске гимназије лично сматрала да треба подржати овај програм, у датој ситуацији где су морали да оповргну разлоге зашто га треба подржати, показали су изразито умеће и упркос тежем задатку прошли у финалну дебату.

У финалу, Алекса Маринковић и Данило Младеновић су на тему: ,,Овај дом би забранио ријалити програм“ заузели друго место и на тај начин промовисали Земунску гимназију пред професорима и деканом Факултета за безбедност и дипломатију, гледаоцима из других београдских школа, као и пред представницима медија који су снимали ову дебату.

Алекса Максимовић


Пази дебата

Уводни час дебатне секције oдржан је 01.11.2017.год. у просторијама Гимназије. На том часу су нови чланови: Јана Стојановић, Тијана Радић, Љубица Бергхауер, Раде Драгош, Теодора Момчиловић, Тара Клачар, Богдан Величковић и Анасија Фвиревски добили увид у основе дебате (упознали су се са дебатом која се одржава по британском парламентарном систему). Интерактивно предавање водили су старији чланови, координатори секције Маринковић Алекса, Младеновић Данило и Мирчетић Тамара, они су изнели правила и начине о томе како се састављања аргумет, давали примере из дебата и одговарали на питања.

Циљ уводног часа био је да се нови чланови упознају са правилима дебате и процесом настајања адекватног аргумента, као основног елемента дебате, који треба да буде потпуно јасан. У току предавања било је кључно то што је теорија, која је изнесена пропраћена адекватним примерима из дебата које су старији полазници већ искусили. Такође, објашњен је процес припреме дебате (траје 15 минута на такмичењу) и указано је на важност добре комуникације и сарадње у тиму (који је састављен од два члана). Објашњене су улоге владе (прве и друге) и опозиције (прве и друге) у дебати, као и сам ток дебате. Указано је на важност постављања питања, јер се њима постиже директан сукоб са идејом коју ,,противнички“ тим износи, као и сам начин постављања истог (питања се могу постављати само од другог до петог минута говора, не могу бити дужа од 15 секунди). Добро сналажење у одговарању на постављена питања се посебно вреднује и представља важан чинилац говора.

Овај час представља основ за будући рад дебатне секције, где ће се чланови више базирати на практичној примени знања и развијању вештине дебатовања.

Маринковић Алекса

© Земунска гимназија - Сва права задржана. Израда сајта: КИО д.о.о.