Математичка секција

PRETRAGA
Поделите ову страну:

Mathema

Руководилац математичке секције: Зорица Маринковић, специјалиста наставе математике

Прочитајте план рада Математичке секције Земунске гимназије у школској 2016/2017. години!

Да ли знате да решите Рубикову коцку? Више о томе прочитајте овде.

Извештај са предавања о геометрији природе на Шумарском факултету погледајте овде.

Обележен је дан броја *ПИ*! Више о томе прочитајте овде.

Математичка секција Земунске гимназије учествовала је на радионици "ГЕОМЕТРИЈА ПРИРОДЕ – Платонова тела у контексту пејзажне архитектуре" на Шумарском факултету.

Више о сарадњи математичке секције Земунске гимназије и Шумарског факултета прочитајте овде.

Математичка секција учествовала је на прослави Светог Саве. Више о томе прочитајте овде.

Математичка секција 19.12.2013.

Учешће у радионици Центра за промоцију математике:

«ГЕОМЕТРИЈА ПРИРОДЕ – Платонова тела у контексту пејзажне архитектуре»

(Организација: Биљана Стојичић, професор физике и Зорица Маринковић, професор математике)

Интерактивна изложба „Шума знања“ свечано је отворена 17. децембра, у 19 часова, у изложбеном простору Робне куће Београд, у Кнез Михаиловој улици број 5, у Београду. Организатори изложбе су Центар за промоцију науке и Шумарски факултет Универзитета у Београду.

У оквиру изложбе организоване су и радионице од којих је једна, «ГЕОМЕТРИЈА ПРИРОДЕ – Платонова тела у контексту пејзажне архитектуре». У два термина, 18. и 19. децембра учесници радионице су били и ученици наше гимназије.

Издвајам из писма домаћина:

“Заиста је било велико задовољство радити са Вашим ђацима.Јако су лепо реаговали и одговорили на задату тему радионице под називом: «ГЕОМЕТРИЈА ПРИРОДЕ – Платонова тела у контексту пејзажне архитектуре».Драго ми је да смо кроз заједнички рад успоставили контакт и надам се да је ово почетак даље успешне сарадње. Биће ми веома драго да са својим ђацима посетите Шумарски факултет у јануару месецу када поставимо изложбу «Радионица геометрија» у нашем простору одређеном за те сврхе на факултету.Још једном Вам се захваљујем и срдачно Вас и Ваше ђаке поздрављам, др Биљана Јовић, доцент Универзитета у Београду, Шумарски факултет.”

Зорица Маринковић

професор математике

На састанку Актива професора математике одржаног 15.10.2012. формирана је математичка секција Mathema која ће се бавити разноврсним мултидисциплинарним и забавним математичким садржајем. План рада секције предат управи школе. Руководилац секције је Зорица Маринковић.

План рада секције заснован је на приближавању математике као науке, освешћивању и оснаживању егзактног математичког начина мишљења и примене математичких модела у свакодневном животу али, и пре свега, и у вишим сферама размишљања и стварања.

Посетите и страницу математичке секције Четврте гимназије у Београду.

Математичка секција Земунске гимназије, организовала је 07. октобра 2013. године, предавање и радионицу на тему "Огледалске криве".

Предавање је одржао проф. др Славик Јаблан, материјал је спремила др Љиљана Радовић, а радионицу је организовала Зорица Маринковић, професор математике.

Током школске 2012/2013. године започето је пет а веома успешно реализована четири пројекта док се један(овде наведен као 2.) наставља у следећој школској години.

1. Математика и свет око нас: уметност, архитектура, наука, природа...

- Комбинацијом делова графика квадратне функције нацртани су делови људског лица, цветови, сунцобрани, пси...Цртежи су у координатном систему и уз сваку употребљену линију се налази и њена једначина и припадајући домен
- Сенка облика параболе коју прави абажур на лампи. Фонтане са воденим сноповима облика параболе
- Латице пресованог цвећа које умају облик дела параболе
- Парабола као стилска фигура
- Пешчане дине које настају под утицајем ветра имају облик параболе

У оквиру овог пројекта били су ангажовани ученици II-9 и II-10 разреда.

Имала сам свесрдну помоћ професора ликовне културе Војислава Клачара око дизајна, уклапања материјала и реализовања поставке.

Поставка је била допринос математичке секције Mathema прослави Светог Саве у Земунској гимназији.

2. Обрада (податаkа) резултата мерења постигнућа ученика у спортским активностима – сарадња са професором физичког васпитања Порубски Сашом.

Идеја је да се комлетирају подаци који се односе на све четири године које ученици проведу код нас у школи. На тај начин би се могао пратити и поредити

- појединачан напредак ученика
- напредак у оквиру једне дисциплине (трчање, скокови..)
- разлика по половима
- нормирање у односу на способности
- ...

Обрађена је постојећа документација из малих дневника у које се уносе мерења на часовима физичког васпитања. У обради су учествовали ученици IV5 разреда. За сада је направљена база која ће се за сваке године допуњавати и тако комплетирати за целу генерацију. Што се тиче математике. подаци се могу користити и у области представљања и обраде података, процентном рачуну и сл. у редовној настави у првом и четвртом разреду.

3. Представљање уџбеника са збирком задатака за први разред др Небојше Икодиновића. Позвани су били професори београдских гимназија. Одзив је био релативно слаб, вероватно зато што је састанак био у време писмених задатака. Презентација је била у среду, 24.априла у 19:15h. Аутор је у току једночасовног представљања књиге објаснио организацију садржаја, приступ тежим темама као што је геометрија, како је успостављена веза са математичким садржајима у основној школи, избор примера који повезују математику са другим наставним предметима важност илустрација у појединим областима и дао корисне сугестије како да поједноставимо неке наставне јединице.

Сви присутни професори добили су поклон примерак уџбеника. Након речи аутора о самом уџбенику дискусија се наставила у смеру анализе садржаја програма за I разред и плана за његову реализацију:

- Приступ аксиомама и теоремама у геометрији
- Када и како радити математичку логику?
- Тригонометрија-на почетку или на крају?
- Вектори-повезивање са физиком
- Линеарна функција, једначине и неједначине
- Комбиновање садржаја
- Каква је страна уџбеничка литература?

4. Укључивање у манифестацију Мај месец математике

У посети Активу професора математике и математичкој секцији Mathema, 04.04.2013., био је проф. др Раде Живаљевић из Математичког института САНУ. Разговарали смо о укључивању Земунске гимназије у активности поводом МММ (мај месец математике). Професору захваљијемо на саветима, подршци и посети. На основу направљених договора реализовано је следеће:

Планирамо:

- Наставак сарадње са организаторима МММ: Математичким факултетом и ЦПН (Центром за промоцију науке)
- Укључивање у планирање и реализацију МММ следеће године
- Формирање Пепељуга-клуба у Земунској гимназији
- Проширивање домена рада математичке секције у виду сарадње са постојећим Пепељуга клубовима
- Сарадња са професором др Радетом Живаљевићем и Живом математиком
- Искористити понуђену сарадњу бивше ученице Земунске гимназије др Неде Бокан која се може односити на везу са Наставним смером Математичког факултета и укључивање студената у наставне процесе, пре свега секцију и допунску наставу
- Примену методе структуирања геометријских тела користећи сламчице за сок искористити у редовној настави у трећем разреду

Филм о томе како је у Земунској гимназији, у организацији математичке секција Mathema, прослављен МајМесецМатематик, који су снимили чланови историјско-документарне секције а монтирала професорка историје Љиљана Раковић:

5. Учешће на “IV Симпозијум математика и примене 2013. Национални скуп са међународним учешћем“.

Ове године је у оквиру манифестације Мај месец математике на Математичком факултету одржан “IV Симпозијум математика и примене 2013. Национални скуп са међународним учешћем“. У секцији Математика и информатика у образовању Зорица Маринковић је одржала самостално излагање “ Концептуалне мапе у настави математике ”. Ово предавање је опис истраживања o примени концептуалних мапа у настави математике, као наставне методе али и као наставног средства, и опис резултата експеримента рађеног у оквиру активности математичке секције Mathema са ученицима II-9 и II-10 одељења.

Апстракт одржаног излагања: Већина професора, чак и они са дугогодишњим искуством, често се суочавају са проблемом како да изложе наставни садржај тако да га ученици разумеју, прихвате и науче са разумевањем. То је понекад тежак процес и дешава се да се решење тражи у смањењу количине градива. Промене су дефинитивно неопходне, али не обавезно у садржају већ у проналажењу начина да се садржај представи.Концептуалне мапе су графички прикази којима се у оквиру неке теме или наставне јединице могу истаћи везе између основних појмова. Појмови су најчешће записани у облачићима и међусобно су повезани линијама на којима су понекад записане речи које описују везу између њих. Мапирање је креативан процес организовања садржаја и може се користити у планирању часа, процесу учења, утврђивања и систематизације, индивидуалном и групном раду, развија математичку писменост подстиче математички начин размишљања и кад се једном прихвати лако се примењују и у другим наставним предметима али и у свакодневном животу. Експеримент креирања концептуалних мапа у ком су учествовале две групе ученика, и који је описан у раду, потврђује њихову изузетну применљивост.

Кључне речи: концептуалне мапе, настава, знање.

Процес израде концептуалних мапа:

Упис

Упис

Занимљива чињеница

Горан Паскаљевић (1947.) - Познати филмски редитељ завршио је чувену филмску академију ФАМУ у Прагу. Паскаљевић је снимио тридесетак документарних, краткометражних и четрнаест целовечерњих филмова, од којих су скоро сви и учествовали и добијали признања и награде на највећим светским фестивалима (Кан, Берлин, Венеција, Торонто). За филм Буре барута добио је награду Европске филмске академије као најбољи европски филм 1999. Филмски часопис Вариетy га је уврстио 2001. године у пет најзначајнијих светских редитеља.

© Земунска гимназија - Сва права задржана. Израда сајта: КИО д.о.о.